Vem bråkar? Inte jag!
Jag har väl inte några klagomål på Claes och Göran och deras inplantering av exempelvis stinkpadda lite här och var men hur seriöst dom jobbar vet bara dom själva. Jag tror knappast att man gör en total inventering och bedömning av fauna och flora innan dom sätter igång.
Visst måste dom ha tillstånd från Länstyrelsen men dom tror jag är lätta att prata omkull. Jag har pratat med en tjej/dam på Länstyrelsen i Halland angående insektsinsamling i naturreservat med anledning av den pågående stekelinventeringen där och vi var minst sagt oense.
Fast det där att plantera in kopparödla på Åland var intressant. Funderar på att kontakta herrarna i ärendet för att kolla deras åsikt. Det viktigast tycker jag är att inplantering av nya arter är att dom inte massförökar sig eller ställer till nån skada. DET tror jag inte om kopparödlor.
Jo Mulle, kanske är sorktillgången viktigast för ormarna. Fåglar finns nog inte hela sommarhalvåret. Jag menar givetvis fågelungar, några ormar som tar vuxna sjöfåglar har vi tack och lov inte här uppe i norden.