CITAT (mulle @ 25-08-2005, 22:12)

:wub: :wub:
Ouaohh! En mumieråtta - VILKEN SKATT!
Ååååååååhhhhhhhh, du
förstår mig verkligen! *Lycklig*
Det har aldrig hänt mig förr (i just det här fallet

)
*Suckar hänfört*
Ett annat Fint Fynd jag hade, föll tyvärr sönder när det ramlade. Sånt kan hända när det står framme - så Den Ovärderliga Råttan får vara kvar i Garderobens Trygghet.
Jag hade en råttfälla (musfälla) i ett uthus, som jag glömde vittja. När jag sedan tittade, satt det fast en mus som bara var skelettet kvar. WOW vad läckert det blivit.
En sådan komposition - musskelett fast i musfälla - kan ingen få mig att gömma i garderoben, så den stod i bokhyllan, bland böcker med titlar som (noga utvalda

)
"Bibeln", "Skuld", Det Omedvetna" osv. Minns inte vad det var för böcker, men effekten var dramatisk,
det minns jag

.
Har tyvärr ingen foto på det. Har det på film. (Där jag dessutom för en död fladdermus genom bilden ...

) (Heja Hitchkock, här ligger du i lä!!)
Fladdermusen var en annan (
rumsren!) "typ" jag hade. Innan den blev uppäten av mal...
Mina katter hade fångat och dödat en fladdermus - det var den första fladdermus jag någonsin fått se på nära håll, trots att de alltid funnits här.
Inte kunde jag bara släppa den ifrån mig? Så jag flådde den, spände upp skinnet på torkning, och sparade den. Den "höll" i flera år, men eftersom jag inte använder gifter, så blev den så småningom uppäten av Naturens Renhållningshjon.
Förresten ... Är det nån som vill komma och hälsa på hos mig?