Jag har ända sedan barnen varit små försökt att vaccinera mig mot negativt tänkande när det gäller barnen.
Dvs Flyttar de hemifrån så vet jag att de klarar sig själv. Jag slipper bekymra mig om saker som jag inte ska bekymra mig om.
Kommer de hem och hälsar på så har jag åtminstone ett rätt som förälder. Jag kan ju inte tvinga dom att komma.
Inte vill jag ha dom boende hemma för ingen svärdotter vill bo hemma hos svärmor.
Blir det ingen svärdotter så blir det inga barnbarn, och det vill jag ha för att skämma bort mer än jag orkade med mina egna. Att kunna njuta mera avslappnat ta det roliga och sedan skicka hem ungarna till föräldrarna när man inte hänger med längre. Urskönt.
Och Svärdotter vill jag ha, henne måste jag måna om ordentligt. Hon är ju den kvinna som skall göra min son och mina barnbarn lyckliga. Inte har jag någon som helst lust att ha negativ relation med henne eller vara svartsjuk. Ju lyckligare hon är, desto lyckligare blir min son. Så jag längtar efter svärdöttrar.
Och lite skönt är det ju att ha någon timme till övers för sig själv. LIte egoist blir man ju mer åren.
|