Vilken underbar inställning Bettson! Önskar att min "svärmor" hade samma inställning. Jag skulle väldigt gärna vilja flytta ihop med min pojkvän, det skulle vara så trevligt att ha ett eget, särskilt angeläget känns det nu eftersom jag inte längre pluggar utan jobbar (fast den ynkliga lönen skulle aldrig räcka till att flytta hemifrån) och bekantskapskretsen som är fullspäckad med par där ett har en egen lägenhet och ett annat nästan bor tillsammans
Mina föräldrar säger att jag får bo hemma så länge jag vill, men förstår att jag vill ha eget. Jag har en mycket god relation till mina föräldrar och skulle komma och hälsa på ofta om jag flyttade!
Jag skulle bli ledsen om mina föräldrar ville hålla kvar mig hemma, men också om de ville att jag skulle flytta.
Jag känner mig mycket nöjd med den inställning som de har.
Provade att bo hemma ensam och ha hand om allt några veckor tidigare i sommar, vad härligt! Men också jobbigt när tomatpurrén började mögla (ska inte något sådant hålla i evigheter?

) och man fick äta snälla vänners piroger till frukost! Inte för att matpengar fattades, utan för att livet var så fullspäckat att man inte hann handla (dagens I-landsproblem)
Var inte ledsna för att era barn flyttar, ni har säkert gjort och gör ett bra jobb allihop! Men dagen kommer när man vill ha något eget, oavsett hur god relation man har till sina föräldrar.
Blev ett längre inlägg än vad som var tänkt;)