Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Besviken på Odla..., ...perenner med fel färg m m
          onlyirishbiddy
          Inlägg 25-08-2005, 13:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 4 938

Jag köpte 2 höstanemoner från Odla våren 2004, och de blommade inte första året, men jag läste lite inlägg här på forumet och förstod att det kan ta tid innan den etablerar sig. Jag tänkte att den som väntar på ngt gott...
          Nu - ÄNTLIGEN - har första blomman slagit ut, men den är vit! Och jag köpte den rosa varianten då jag absolut ABSOLUT ville ha den. sad.gif sad.gif

Jag köpte även 3 nävor Splish Splash som jag slet ur rabatterna i somras, efter andra året med massor med mjöldagg fast de växte i kanonfin jord och i en rabatt som är perfekt map fuktighet! De växte dessutom på ett rangligt spretigt sätt och blev kala i mitten, de blev inte alls tuviga och täta sad.gif sad.gif

Och de 2 röda astrantia som jag oxå köpte samtidigt har för andra året i rad fått någon sjukdom/ohyra som gör att bladen blir brunsvarta - ser helt nedskitna ut.... sad.gif sad.gif

Det skall läggas till min daglilja som var orange som skulle varit lila.

Jag är rätt ledsen nu - det var så tråkigt med höstanemonen som jag verkligen har längtat efter - så jag blev tvungen att skriva av mig lite... sad.gif sad.gif

--------------------

Mvh Biddy

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Carex
          Inlägg 29-08-2005, 23:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Även om det kanske var lång tid sedan du köpte dina solrosor så tycker jag att du borde påpeka att det inte fanns något innehåll, en sak är att få felmärkta saker, en annan att inte få något alls!

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-11-2025, 06:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon