Medlem
Antal inlägg: 788
Medlem nr: 2 733
Läste just om chockhöjningarna av fastighetsskatten. När är det nog??? Hur mycket skall man klara av egentligen? Hur många husägare har vunnit på Lotto? Själv ligger jag smärtsamt nära gränsen för att bli tvungen att flytta om det höjs mer - och det skall det. Mycket.
Nä, jag vet vilka jag definitivt INTE skall rösta på!
Medlem
Antal inlägg: 353
Medlem nr: 6 218
Jag har läst att båtskatt skall införas och det tycker jag inte är helt fel (har sålt båten). Men fastighetsskatten tycker jag ren konfiskering av något som jag äger sen 40 år tillbaks, och eftersom detta radhus ligger i ett s.k. guldläge så kan det säljas idag för 20 gånger köpesumman. Alltså bor jag egentligen jättebilligt eftersom inga lån finns direkt, men taxeringsvärdet har stigit kraftigt senaste åren och kommer att fortsätta att stiga. Jag har en ytterst liten pension så ensam skulle jag aldrig kunna behålla mitt hus. Jag har skrivit under varenda protestlista jag har sett men ingen i regeringsställning tar väl hänsyn till sånt.
Det blir väl att börja knapra på dörrkarmarna om man vill bo kvar, det där att man har gått och blivit miljonär på gamla dar är ingenting jag har bett om och ingenting jag känner av till vardags.
Jag tycker INTE att det är ballt att betala den här sortens skatt, inte bensinskatten heller.