CITAT (Therese.3z @ 31-08-2005, 13:04)
CITAT (Rossi @ 31-08-2005, 12:46)
CITAT (Therese.3z @ 31-08-2005, 09:07)
Jag har ingenting alls mer än jord i mina krukor nu åt hoyorna och det fungerar då bra för mig. Men eftersom alla säger att det fungerar mycket bättre om man blandar i tex lecakulor så vill jag veta hur mycket det ska vara i för att fungera som bäst och det kan jag inte styra om jag köper färdigblandad jord.
Vad jag menade är att om du köper färdigblandad jord så har säkert tillverkaren gjort en lagom avvägning när det gäller mängden lecakulor.
Jo, det är ju tänkbart att det är så, men många menar att jordtillverkarna inte vet hur det ska vara eller hur det ska vara när det är som bäst..

Jag tror nog faktiskt att det ligger mycket forskning bakom det från deras sida. Det ligger ju i deras intresse att konsumenterna är nöjda och köper deras produkter om och om igen. Givetvis kan inte en jordtyp passa ALLA krukväxter men detta är nog en gyllene medelväg som passar bra för de flesta.
Själv köper jag den blandningen och har både till mina Clivior och Hoyor och övriga krukväxter också för den delen och det funkar alldeles utmärkt. Jag köper inte den allra billigaste varianten.
Lycka till!