CITAT (Betty @ 01-09-2005, 15:40)
CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 14:11)
Jag håller med!
Jag, som är 180 lång och har ovanligt långa ben, hittar heller nästan ingenting.
För stort i midjan, för kort i benen, och så de där eviga smala vristerna och rynkade midjorna. Nej, fy sjutton!
Jag fick enkäter av diverse postorderföretag för ett tag sedan och jag passade på att skriva ner vad jag tycker om deras sortiment för "stora" kvinnor (och män, för den delen).
Kanske kan man försöka påverka dem så?
Har samma problem som du, alldeles för långa ben i förhållande till vad som erbjuds på dambyxavdelningen. Köper mest byxor i tumstorlek av den anledningen.
CITAT
netaave Skickat den 01-09-2005, 14:42
--------------------------------------------------------------------------------
Verkar också som både Lindex och Kapp-Ahl tror att bara för att man drar en större storlek så har man automatiskt långa ben.
Jag har än aldrig hittat ett par byxor med tillräckligt långa ben på Lindex... men faktiskt, jag har hittat ett par på Kapp-Ahl en gång... Ofta går det att korta av för långa byxben. Men vad göra när de inte är tillräckligt långa?
För min del skulle jag vilja vända på steken och säga: - "Verkar som om alla klädfabrikanter tror att bara för att man är lång så kräver man automatiskt större storlek/vidd"
Men så är inte fallet alltid! Det är sk*tsvårt att hitta kläder om man är lång
men smal.
*håller med ovanstående väääldigt mycket*
Nu är jag iofs inte smal, utan synnerligen kurvig (värre än en normal alpväg... *hehe*) men jag har en riktigt god vän som har samma problem som du. Vi är jämnlånga, men hon har inte mer än halva min storlek.
Det enda sättet verkar vara att köpa i tumstorlek - men man ska akta sig noga - vissa expediter har skällt ut mig när jag bett att få jeans med 36-längd, för det kan jag då rakt inte ha, då skulle jag vara 192cm förklarade de... Trots att jag hade ett par 36-längdsjeans på mig, och att resten i min låda hadse samma längd...
Problemet uppstår när man inte vill ha herrbyxor, eller jeans.
Alla de fina byxorna görs mellan storlek 38 och 42... Men vi andra då?
Både de som är mindre, och de som är större? Vad ska VI göra?
Klä oss i tält eller barnkläder?
Nä, det är dags för en revolution!