CITAT (netaave @ 01-09-2005, 14:42)
Verkar också som både Lindex och Kapp-Ahl tror att bara för att man drar en större storlek så har man automatiskt långa ben.
Finns så mycket snygga benavslutningar på byxor men inte för mig som bara ska ha 72 cm långa byxben, får alltid klippa bort hälften av det snygga om jag ska ha sådana, och det ser ju inte klokt ut heller.
Håller med dig. Men jag lyckas hitta rätt bra kläder på Lindex. Det som jag retar mig lite på är att tillverkarna av större kläder tror att huvudet och axlarna är större också.
Alla jumprar för det mesta i storlek 48 har så stora halsringningar och vida över axlarna så åtminstone på mig sitter de inte bra.
BH vad är det för något. Jag slängde min för 20 år sedan. Har bara en vit utifall man har något tunnare plagg ibland så det inte helt lyser igenom. Men det är klart jag har ingen stor byst så därför kan jag gå utan. Det som jag saknar på BH är lite mera bredd från kupan och bak under armhålan för är man lite fläskig där så väller det över om det inte är lite bredd.