Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Det verkar som om klädkedjorna tror att alla över storlek 44 ska klä sig i campingtält. De kläder som finns över storlek 44 gör att man ser ännu tjockare ut.
Har kollat en hel del på de bitska stilpoliserna och konstaterat att de har rätt. Problemet är bara att hitta rätt kläder för sin figur.
Men skam den som ger sig. Hittade jättesnygga byxor på lindex som satt tajt uppe och med vid i foten i stället för tvärtom. Var dock besviken på deras toppar som var rynkade över bysten i stället för under bysten.
Likaså var de flesta kavajer för långa och för formlösa. med mycket letande så hittade jag en mockakavaj som var lite kortare och som var figursydd.
Iklädd nyförvärven ett par randiga byxor som satt snyggt och med mycket vid i benen, högklackade skor, en poljumper som redan fanns i garderoben och som kronan på verket nya kavajen så tittade hela familjen förvånat på mig.
Herregud, mamma hur mycket har du gått ner? Femton kilo eller?
Sanningen är att jag bara blivit av med tre kilon än så länge. Det är inte ens en storlek, så det måste vara kläderna som gjort underverket.
Blev så inspirerad att jag städade garderoben och slängde massor av kläder som jag aldrig mera kommar att sätta på mig.
Nu jäklar i det så kommer jag att skriva till alla inköpare hos de större klädkedjorna och försöka få dom att ändra inköpspolicy. Vore bra om de hör det hela från flera, är det några som kan tänka sig att hänga med?