CITAT (Azeman @ 03-09-2005, 09:44)
Jag äter kött. Men jag äter det som vi tog fram. (som jag även hellst vill låta bli pga transporten och hur dom hanteras *blä*)
Och jag har inte sagt heller att alla ska leva utan kött... har jag det kanske eller? Isåfall vill jag även att du ser över det hella. Du verkar ha fått allt på bakfoten!
Jag kan inte förstå argumentet att det är ok att äta uppfödda djur, men inte vilda.
Jag vet bara hur min far,bror och resten av denna byn jagar, men här är det friska, vilda,djur som skjuts. Djur som aldrig har stått inlåsta i ett litet bås och bara fått mat som anpassats för att de ska bli så stora som möjligt. Ofta väldigt stressade.
En älg lever ett vilt liv fram tills den dagen de skjuter den. Den står i godan ro och äter och Pang! sedan vet den inte mer. Det kallar jag att vara djurvänner. Jag äter hellre viltkött än gris och nöt som är uppfödda pga detta.
Jag tycker att du borde se dig omkring och upptäcka att saker inte alltid är som man tror.
Sätt dig ner och ta en vettig disskusion med en jägare så tror jag att du märker att de är stora naturmänniskor och djurvänner!