CITAT (Ophelia @ 08-09-2005, 18:00)
Jag tycker ni ska ta kontakt med en juridiskt kunnig person gällande hönshuset. Det är en sak om man bygger ett hönshus i ett befintligt villaområde men det torde vara en helt annan sak att ett villaområde växer upp runtom ett redan befintligt hönshus. Gällande höns så finns det säkert mer eller mindre kackliga varianter.
Hasseln trivs nog bättre där jorden är bättre och ph-värdet är högre likaså flädern men det är ju bara att testa. Går ju säkert att gräva en stor grop och sätta buskarna där och slänga på lite kompost då och då.
ang detta så tror jag inte man har mycket att komma med som enskild fastighetsägare.
området var utom stadsplan när vi köpte det och nu planeras en kraftig förtätning, köpcentra, park garage etc.
Jag tror även att om man börjar "kackla"om detta med höns och hönshus så kan det hända att dom börjar rota i detta och huset står ju för nära gränsen och vi vet inte ens om det har bygglov,kan ju sluta med att vi får riva det.
Men tack för ditt stöd och förslag.
Fru berglund, det var ett fint ställe du bor på.Jag gillar mycket natur omkring mig och stora avstånd till grannar.Vi får se hur det blir med mc donalds som granne och en massa hyreshus!
Tyvärr är jag lite för okunnig för att bifoga en bild , men jag skall prova framöver.skam den som ger sig.