Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Okända krukväxter
          Shyme
          Inlägg 09-05-2003, 22:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 1 283

Har i mitt album lagt in några bilder på två okända krukväxker. Det finns både bild på hela plantorna och närbilder på bladen.

Är det någon som känner igen dem?

Fotoalbum

--------------------
          Jenny i södra Dalarna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Shyme
          Inlägg 11-05-2003, 13:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 1 283

Den har hållt sig relativt liten hos oss då biggrin.gif För det jag ar är en ca 15 år gammal planta som bara blivit omplanterad 3-4 gånger. Mamma är inte så blomintresserad. smile.gif Men jag ska väl vara tacksam för desto längre kan jag ha den kvar. Den står inte direkt i fönstret men innan för balkongdörren så på sommaren får den mer ljus och frisk luft och den verkar trivas. Den var väldigt ful i bladen i vintras så jag vart tvungen att klippa bort många blad men nu börjar det komma skott på den för första gången så jag får väl anta att den inte vantrivs.

Jag gjode lite sökningar på Goggle för att se lite bilder på båda växterna och den andra hittade jag inte med det fullständig namnet Nutten gav men när jag sökte på Plectranthus så hittade jag en del bilder. Men det var många olika namn som tex. Plectranthus verticillatus som alla så väldigt lika ut och som liknar den jag har. Är det någon stor skillnad på dessa??

--------------------
          Jenny i södra Dalarna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 22:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon