Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan någon ge mig ett eller flera råd ?
          Mikael
          Inlägg 10-05-2003, 11:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 47
          Medlem nr: 515

Ett långt inlägg, jag vet.... rolleyes.gif men kanske någon orkar läsa och ge mig något råd ?

Har idag köpt nya Astilbe ( Arendsii Fanal, Hybrid Brautschleier och Glaberrima Sprite) då de jag hade inte verkar vilja komma tillbaka.
          Jag planterade dem sent och förmodligen frös de väl ihjäl i vinter.
          De står i norrläge nu. Tänkte att man kanske skulle ta upp dem och sätta i krukor på terrassen i söder för att se om det går att skaka liv i någon av dem men rotsystemen ser väldigt små ut och kanske det inte är någon ide.

Kan jag på något sätt se om de fortfarande lever ??

Köpte även 2 st Plymspirea, Aruncus Dioicus, som jag tänkte ha i en stor kruka. Fungerar det ??

Planterar idag om våra Dahliaknölar och sätter dem i de urnor som de skall bo i resten av sommaren. Köpte U-jord från Hasselfors. Behöver jag blanda i Chrysan i jorden ?? Köpte en kartong sådant då jag tyckte det verkade bra. Eller ska man låta bli och ge näring senare i sommar...

Hittade även ytterligare en stor fyrkantig urna för halva priset. Den är 110 cm hög och 40 x0 cm vid. I den tänkte jag sätta en nästan vit Solros.
          Hur mycket, om något, törs man plantera runtomkring så att det blir snyggt och hänger runtomkring ?
          Tänkte mig typ Silvernjurvinda, låg Luktärt, Asarina etc.

Jag är jätteglad för alla eventuella svar och råd jag kan tänkas få.

/Mikael

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Katrina
          Inlägg 11-05-2003, 13:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem nr: 44

Jag hade Bacopa, Snöflinga, i en av mina Dahliakrukor förra året. Det gick bra!
          Inte tror jag Dahlia har nåt emot sällskap, men de blir ju stora (många av dem iaf), så det vill till att krukan räcker för allihop.
          Sen kan man tänka på att "sällskapsdamerna" ska ha en annan typ av rotsystem....inte djupgående.

Apropå det; det finns ju koreansk plymspirea - den blir ung 30cm hög och växer jättefint i kuddform. smile.gif

--------------------
          ~~K A T R I N A, zon 3~~
          Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon