Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Passionsblomma, Fröer att köpa???
          Bobbo
          Inlägg 09-09-2005, 22:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 6 399

Hejsan!

Undrar om någon vet vart man kan köpa passionsblommafrö? Är ute efter lite annorlunda sorter än bara den vanliga. Hittar bara utländska sidor på nätet.
          Någon som kanske har själva att sälja?

--------------------
          BOBBO

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Emma
          Inlägg 12-09-2005, 09:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 303

Jag köper mina passiflorafrön från Margrit Reiners fröfirma Sementes i tyskland.
          Kanske var det den sidan du menade, det står bara på tyska och är lite knepigt första gången om man inte är medlem i paypal. Man kan kanske betala via sin bank till en låg avgift också.
          Jag har aldrig läst tyska men det går ganska bra ändå. Maila henne och be henne förklara om du inte förstår, jag tycker att så många ord är lika de svenska orden att man förstår ganska bra vad det står på tyska också.
          Chiltern seeds i storbritanien har också endel passiflorafröer men är lite dyra. Där står det iallafall på engelska.
          Någon gång har jag också beställt fröer från Mauro Pexioto i brasilien( sök på ex. google). Han verkar väldigt trevlig och seriös. Man får maila sin beställning till honom. När jag beställde för ca ett år sen kostade protot 30 kr och fröerna tror jag kostade 30 kr/port. mellan 10 -20 fröer.
          Hälsningar Emma

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 23:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon