Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Atamon och rosor
          AnnammA
          Inlägg 09-09-2005, 09:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Jag lyssnade på ett lokalt trädgårdsfrågeprogram häromdagen, och där nämndes det att absolut inte använda Atamon för att bekämpa mjöldagg på rosor(och andra rosmögelsjukdomar)... Det har jag hört förr att man kunde använda som förebyggande på våren t ex och under angreppet... Någon som vet?

AnnA

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AnnammA
          Inlägg 13-09-2005, 07:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (KURT @ 13-09-2005, 07:16)
          CITAT (AnnammA @ 09-09-2005, 10:36)
          Jag lyssnade på ett lokalt trädgårdsfrågeprogram häromdagen, och där nämndes det att absolut inte använda Atamon för att bekämpa  mjöldagg på rosor(och andra rosmögelsjukdomar)... Det har jag hört förr att man kunde använda som förebyggande på våren t ex och under angreppet... Någon som vet?

AnnA

Motiverades det inte varför man inte skulle använda atamon? Svenska rosensällskapet verkar i alla fall inte se något problem med att använda atamon.

Nej, det gjordes inte, och det var därför jag undrade om jag missat ngt apropå om man skulle använda Atamon eller inte... sleep.gif Det kommer ju också så mycket nya råd och rön om vad man skall göra eller inte göra, så i bland blir man lite förvirrad blink.gif unsure.gif sleep.gif

AnnA

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 20:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon