Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som kan något om duvor?, Uppskattat besök.
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 16-09-2005, 10:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

I förra veckan satt jag på gräsmattan och repade ringblommor, då plötsligt en duva flög ner och satte sig en meter ifrån mig!

Duvan kom gående emot mig som om vi våre gamla bekanta och där satt jag med tappad haka. Den ville dock inte ha någon närmare kontakt utan "kurrade" lite förnärmat när jag ville klappa den. Den satte sig på en sten strax intill mig och blundande medan jag satt orörlig och beordrade maken att hämta vatten och bröd. Efter att ha druckit lite vatten, sett sig omkring och konstaterat att vi inte tänkte skriva något brev, som den kunde leverera? trippade den vidare in till grannen innan den blev bortshasad.....

Finns det någon här som kan sprida lite ljus över duvors liv och leverne?

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kalle Mandelstam
          Inlägg 19-09-2005, 09:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 103
          Medlem nr: 6 542

CITAT (pollenper @ 18-09-2005, 16:38)
          men ett par duvor kan det vanågot? eller ska jag försöka locka in någon talgoxe.
          Kaja vet jag att det går bra att tämja.
          Rattus Norvegikus (tamråtta) är ett trevligt djur men klarar den vintern?
          Jag är öppen för förslag.

Tja, vilda djur får du enligt lag inte ha i fångenskap mer än typ en vecka, vilket i stort sett är en bra lag tycker jag. Ibland blir den lite får hård då folk som har tagit hand om skadade fåglar och dylikt som sedan inte läker ordentligt och blir beroende av sina räddare, blir tvungna att avlivas eller sättas ut i skogen igen och gå en säker död till mötes.

De flesta fåglar i vårt klimat har inga problem med låga temperaturer, de kan klara väldigt låga sådana förutsatt att de har fett att förbränna.

Men som du sade, duvor är ju trevliga krabater! smile.gif

--------------------
          Hälsningar från Kalle Balle Äggaskalle

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 10:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon