Jag har haft 3 Lexmark-skrivare (z23, z25, z612), vars patroner alla gått sönder i förtid. Vet inte varför, kanske torkade de efter några veckors inaktivitet. Har inte köpt nya patroner, utan nya skrivare, har varit lika billigt. Har en kompis med en Lexmark allti-i-ett, även hans skrivarpatroner har lagt av utan anledning. Både färg och svart, precis som för mig. Min senaste bläckpatron fick jag alltid köra "rengöring" med innan jag kunde skriva ut, så den tog nog slut pga det. Rengörningen vräker ju ut bläck på pappret.
Så, enligt mina erfarenheter är Lexmark skräp. Håll er borta från skiten.
Dessutom installerade den nyaste av mina skrivare, z612, en egen underlig printerspooler eller nåt. Värdelöst att inte använda Windows standardgrejor. Den trilskades med Adobes pdf-skrivare för mig.
Om nån av er jobbar för Lexmark, eller i allmänhet vill att jag ska sluta snacka skit om eländet, kontakta mig via PM, om jag får ett dussin bläckpatroner så kanske jag blir snällare.
För övrigt håller jag med, ju mer separat man kan hålla sakerna, desto bättre. Separat skrivare och scanner, och sen helst separata patroner för varje färg.
--------------------
zon2.5
|