CITAT (Fille @ 20-09-2005, 10:22)
men fortfarande händer det att folk har blivit attackerad utav hundar som inte har ett aggresivt betende
jag skiter fullständigt i vad hundar gör mot varandra fortfarande blir folk attackerad
och visst de flesta fall är hundägaren som uppfostrar hunden till ett aggresvit
betende
och folk är rädda....
Det är ingen personlig attack mot någon utav era hundar...
Allt fler skaffar kamphundar som husdjur och uppfostrar till aggresivt betende
och det måste stoppas
hur ? det vet jag inte
Sen förstår jag inte riktigt vad kamphundar har med hundar som attackerar folk.
Det finns inte i HKvärlden. Det funkar inte av självklarar orsaker. Du kan inte ha en hund som du ska kunna ta i med händer HELA tiden som är agressiv mot folk. Glöm det direkt.
Så ärligt talat, du använder ordet kamphund i helt fel menningen. Du vet inte riktigt vad det betyder. Jag kallar inte en hund som biter en hund för kamphund. För det är den inte. En kamphund är en hund som används i kamp och det är hundar som du och jag aldrig ser.
Och detta handlar tyvärr visst personligen om våra hundar anser jag. Du kan inte förbjuda "kamphundar" utan att det drabbar oss. Jag som Annama har hittat min ras. Jag har visserligen inte haft rasen lika länge som henne.Men jag vet att mina andra hundar med kommer att vara amstaffar eller en av bullandterrier raserna. Så det går inte ihop att att de ska förbjudas.
Agressiva hundar är redan förbjudna men det har inget med kamphundar att göra igen.