Tack Linda, vettigt och bra skrivet. Det är tyvärr så att de s.k. kamphundarna har fätt ett oförtjänt dåligt rykte genom skriverier i pressen där de t.ex. kallas mördarhundar. Men när fru Svenssons pudel eller bichon hugger tänderna i nån får det inga rubriker. Har läst nånstans att procentuellt sett kommer de flesta bitskadorna från golden retriever, jag har ingen aning om om det är sant, känner flera av den rasen som är trevliga och aldrig skulle bita mig. Det är en ägarfråga som du säger, det har blivit tufft bland "unga män" att ha en s.k. mördarhund i andra ändan på snöret, ofta i stället för baseballträ eller annat vapen. Det är så synd för att det drabbar i de flesta fall hundstackarn som ofta blir avlivad för att husse har förstört den. Jag åker sällan in till Malmö, jag har sett för många exempel på just sådana hundar med fel ägare, blir lika ledsen och förbannad var gång. Lycka till med din hund Linda, min går nästan alltid lös, barnen i området älskar henne, Bjallanhunden (från Myror i brallan). Dom kramar henne och klappar henne när dom kommer åt. Det borde vara körkort på alla hundar!
|