Nu håller jag inte med er igen. =)
Inte vem som helst kan köpa en pitbull. Inte en renrasig med stamtavla. (och nej pitbulls är inte blandning av vilka hundar som helst) Det är väldigt svårt om man inte känner rätt folk att köpa pitbull. Och det kan många intyga. Jag tror inte att många av dem hade sålt till mig heller. Då jag inte har någon erfarenhet av riktiga apbt i den meningen. Nu har jag visserligen inte satt mig i efter att leta uppfödare. Vet om några men ja i alla fall. De säljer till såna som de vet funkar bra och som har erfarenhet eller såna som har någon som går i godo för dem.
Däremot kan alla som har pengar köpa "pittbulls". En blandning som de säger är apbt. Många och åter många har trott att de köper renrasig apbt men sen kommer det fram, ja det var visst amstaff, lite rottis och lite smått och gott i hunden. Det är inget fel på blandraser så sätt. Men jag kan inte kalla en rottis/schäfrer/labbe för en renrasig labbe.
Jag vet en som säljer reggade apbt till "alla" men han är inte så populär ibland folk heller. Inte pga av hans hundar utan av andra orsaker.
--------------------
//Linda
|