Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sommarblommor...., ...i landen??? med strutar???
          Kristina zon 3
          Inlägg 13-05-2003, 08:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 1 025

Hej

Har letat efter hängande perenner, men det verkar ju inte finnas något direkt. I stället får det nog bli sommarblommor. Någon av er som har förslag på vad det finns för hängande. Ja, en del känner jag väl till men gissar att flera av dem trivs bäst lådor och krukor. Jag har en mur där jag tänkt att det ska välla ned blommor. Finns det dessutom några doftande sommarblommor, så är det ju ännu bättre? Sedan är det väl det där med frosten att tänka på. Funderade på att ta vanliga genomskinliga plasfickor, sprätta upp och göra en strut av. Tror ni det kan räcka för att de ska klara eventuella frostnätter.

Kristina

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kerstin i Malmö
          Inlägg 13-05-2003, 11:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 200
          Medlem nr: 120

Plastaskar fungera utmärkt som miniväxthus! Jag använder mest halva pet-flaskor ex när jag sätter sockerärtor och squash. Både växthus och skydd mot kyla!

Om du nu ska göra strutar tror jag inte riktigt på iden med plastfickor, det känns lite rangligt. Varför inte göra av gamla tidningar? Det blir ju stabilt och du ska ju bara använda dom på natten så då gör det inget om det blir mörkt.

Kerstin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon