Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Om trädgården är full? Louise bl.a, HJÄLP
          Åsa
          Inlägg 19-11-2002, 00:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 13

Jag planterar årligen ett gäng rosor trots att trädgården är full för länge sen....skriver Louise i Göteborg....men hur gör man DÅ?????
          Jag har 18 eller 19 rosor redan, men det är först NU som jag liksom fått upp ögonen för dem..så nu har jag väl en sisådär 15 stycken på min önskelista, bara härdiga , långblommande sorter ...men var ska jag sätta dom!!!!!!!!!! Drömmer om en gång kantad med rosor i rosa ,vitt och gult, med höga perenner "insprängda här och där. Jag har ju ingen plats kvar..joo, en gräsplätt på 25-30 kvm blev kvar sen jag grävt dammen i sommar, men den vill min älskling ha kvar till badminton, boccia, och fotbollslir med de eventuella barnbarnen.....Vad göra??

--------------------
          Kram från Åsa

"Hjärtat får inte rynkor"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Inga från Närke
          Inlägg 21-11-2002, 23:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej alla som inte kan kasta växter.

Jag har turen att ha tomtgräns till kommunmark som inte odlas och där gräver jag ner mina plantor som jag måste dela om de blivit för stora. Planterar även andra växter m.m. som jag har mer än ett exemplat av och om någon kommer och hälsar på så kan de gräva upp en planta om de behöver något.
          Har även bytardagar med mina arbetskamrater om de skanar något växt och om de har något jag vill ha.
          Har sett att på loppis på våren och hösten där jag bor står de och säljer överflödet man får.
          Jag tycker det är bra. Plantor blir inte så dyra då och oftast mer härdiga, tycker jag. rolleyes.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 02:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon