Jag brukar ha stenkoll på min ständigt fullsatta kalender, men i och med att jag fick barn minskade anteckningarna och även minnet av vad jag har att göra...
Numer har jag ingen kalender, det har inte behövts på länge för jag har haft sån stenkoll på datum och alla möten etc.
Men...
Nu är jag helt väck i skallen. Minns ingenting överhuvudtaget. Vi var på BVC där jag fick en tid till nästa möte. En vecka senare har jag glömt bort det helt och hållet och inte heller skrivit in datumet i väggalmanackan. Så jag ringer BVC igen för att boka in en tid för nästa möte. Glömmer att lämna namn och nummer. Ringer igen för att påpeka hur förvirrad jag är och ber dem höra av sig. Vilket de gör bara för att bekräfta att jag redan har bokat en tid till det.
Jag går som en zombie genom huset och lägger saker överallt och går sen och letar efter dem i flera minuter. Glasögonen försvinner konstant, alla mina pennor, fjärrkontrollen försvinner etc etc etc. En dag hittade jag fjärrkontrollen i kylskåpet...
Jag kan se en sak som måste göras och sen gå för att hämta tillbehör, ex disktrasa. På vägen minns jag plötsligt inte vad jag ska hämta och varför och irrar runt ett tag för att försöka se saken igen och bli påmind.
Så här är jag varje dag nuförtiden. Skrämmande att gå från total koll till noll koll.