Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var är gråsparvarna?, tankar vid ett fågelbord
          Louise i Götebor...
          Inlägg 17-11-2002, 23:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 772
          Medlem nr: 35

Kvidivitt

Full föreställning kring foderautomat och talgbollar wub.gif

Har tillbringat delar av dagen med "fågelskådning" laugh.gif Mina kunskaper är så stora att jag fortfarande har nytta av 'Barnens första fågelbok' men funderar stark på att köpa en fortsättning. 'Barnens andra'? 'Barnens fullsändiga'? 'Vuxna nybörjres'? Dock absolut inte 'Stora kompletta' Tips mottages tacksamt.

Minst två av dagens besökare fanns inte i boken.

Men inte en enda gråsparv. unsure.gif

Dom som kommer är mkt vackrare så jag är igentligen inte missnöjd bara undrande.

Var har "luftens råttor" tagit vägen.

--------------------
          Lev väl, Louise

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Aila
          Inlägg 22-11-2002, 09:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 87

Skulle vilja tillägga ang. fågelmat.. om ni får tag i sesamfrö och hampfrö så är just det bra för småfåglar. De går åt mycket energi när de skall knäcka de stora fröna som till ex. solrosfrön och havre.speciellt när det blir mycket kallt.

Detta rådet fick jag av en kvinna som arbetade i en fågelaffär. Jag som bor i skogen har alla sorters fåglar inte för att skryta tongue.gif tror nog att man måste mata de små med omtanke och börja i god tid och alltid ha mat på bordet.Det är märkligt att skator koltrastar och de små kan samsas vid samma bord.

Koltrastarna är ju glad i äpplen, fast de har ju" kalasat"hela hösten på mina äpplen i träden. Men de sjunger ju så vackert på våren så jag förlåter dem detta ,och matar dem med äpplen på vintern med. Här jag bor säljer de i affären sämre äpplen till billigt pris just för fåglarna ...antagligen fågelälskare de också :-)

Och alla dessa små hjälper mig på sommaren att äta bladlöss etc. för de är ju vana att ha mat här i närhet.

Det är mycket intressant att studera fåglarnas beteende.De kan sannerligen likna oss i mycket och månget! Har både kikaren och fågelboken på bordet ,ibland kommer det vänner på besök, som man inte känner igen,skriver upp alla som jag känner och det blir många efter några år.

Vad säger pippin..pip pip pip pip
          biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 23:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon