För att inte tala om alla gånger man låst sig ute från olika saker för att man glömt nycklarna... Bodde i en lägenhet en gång där dörren gick i lås när man smällde fast den - livsfarligt.
En gång kom jag hem och vicevärden gick inte att få tag på. Så jag knackade på hos grannen och frågade om jag fick klättra in via deras balkong, då min balkongdörr stod öppen. Tredje våningen...
Flera gånger glömde jag nycklarna hemma när jag skulle till jobbet och eftersom jag hade som vana att vara på plats en timme innan alla andra fick jag snällt sitta ute i korridoren tills nån med nyckel kom och låste upp avdelningen. De tre första gångerna hämtade jag vakten, men efter det tordes jag inte.
Glömde även nycklarna hem till min andra lägenhet på jobbet och fick sitta i trappuppgången tills min rumskompis kom hem, från 18-21...
Det värsta var nog ändå när jag själv jobbade som vakt i en reception. Glömde nycklarna i båset för att gå på toa och kom tillbaka. Kö utanför båset med stressade människor, jag kunde inte komma in i båset och släppa in dem. Var tvungen att ringa på telefon och tillkalla vakthjälp från centralen för att de skulle släppa in mig. Jösses vad jag skämdes...
Jag ska nog seriöst fundera på den där klubben...