Jag höststädade idag

Vi har visserligen haft minusgrader några nätter men jag har inte kommit mig för att städa tidigare.. Det kändes faktiskt skönt att få klippa ned allt i år eftersom jag inte har skött om trädgården det minsta i somras.. Den här sommaren hände det helt enkelt för mycket.. Jobb, hästförsäljning, höslåtter, hjortronplockning, hinna hälsa på föräldrarna när de var upp, åkte med dem ned till Sthlm en sväng, bala och stapla in hö i höladorna, motionera hundarna osv osv..
Trädgården har sett rent förskräcklig ut och jag har bestämt mig för att gräva upp alla blommor och bara spara några nästa år. Jag är nämligen ingen sån som står på alla fyra och plockar ogräs.. Jag vill gärna men höslåttern tar upp mycket av sommaren..De höga blommorna ska planteras som en häck hitanför slänten ned mot grannen och sen tänkte jag som sagt behålla några andra blommor och plantera i nåt lämpligt hörn.. Annars ska jag bara ha balkonglådor, rosenhäcken och min Brudspirea kvar (om den överlever vintern vill säga)...
Funderar på att även gräva upp den befintliga häcken (nåt rönnliknande) sen jag sett hur grannarnas häckar ser ut, ingen vacker syn. Istället funderar jag på att gräva ned rönnar och se vad som händer... Dum idé??
mvh Anna