Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kryddor o örter
          lina86
          Inlägg 15-09-2005, 18:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 4 964

hej alla! jag vill så gärna ha en odling av olika kryddor, örter o medicinalväxter i mitt kök.. men jag lyckas inte riktigt som jag vill... planterade några olika sorter från frön i början på sommaren, men de växer ju så otroligt sakta!! jag skulle gärna vilja ha förslag på olika växter som man kan använda, även kanske ha torkade o göra t ex teer av.. var kan jag hitta färdiga plantor som överlever, t ex lavendel..

hur gör alla ni andra?? KRAMAR/ Lina

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lina86
          Inlägg 29-09-2005, 16:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 4 964

tack! men sådana örter som är mer "medicinalaktiga", typ johannesört, malört, nattljus (har köpt fröer).. finns de att köpa färdiga eller måste de odlas från frö?? gör jag nåt fel när mina plantor växer så sakta..

jag har oxå en olivplanta som tappade nästan alla sina blad i våras.. så jag klippte ner den och nu växer den jättebra, på EN gren.. alla andra verkar totalt döda.. kan jag göra något för att få den att bli fin igen eller är det bara att kasta bort??

Lina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 23:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon