Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bortskändes; 4 krukväxter avhämtning
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 26-09-2005, 07:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Hej hopp,

Jag har fyra krukväxter som söker nytt gott hem. 2 st Hoya odorata, 1 Hoya paucicostata(stavning), och en klättrande pelargon ( spaljepelargon) - en violettpurpur (kommer inte ihåg namnet men det är en PAC etikett i krukan).

Bortskänkes till ett gott hem. I den ena krukan av Hoya odorata finns en frösådd Bowiea volubilis och en Ceriopegia namnlös, men den ser ut som en hängande käpp ;-)

Avhämtning mellan Möndal & Mölnlycke. Helst alla till en ny ägare.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Airamya
          Inlägg 30-09-2005, 07:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Tack! Men var i hela friden ska jag ha den under vintern... Mitt uterum blir för kallt, inne blir för varmt o källar'n blir för mörkt.... Nåja, det löser sig nog. På nåt vis.
          Den här citrusen kommer direkt från blomsteraffärn, min granne äger nämligen 2 interflorabutiker och det var där denna planta fanns. Eftersom den hade spinn så stod den i ett hörn vid bakdörren för sig själv och såg bortkommen ut. Jag har ställt den på min inglasade altan men där blir det svinkallt under vintern, så jag antar att jag får ta in den. Eller kan det gå att ha den på altanen om jag virar in den i fiberduk?? Eller eldar värmeljus runt den... wink.gif tongue.gif (OBS! Det där skulle föreställa ett skämt!)

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon