CITAT (Rossi @ 30-09-2005, 11:35)
Om man skaffar en sån här rullmus istället som man har rakt framför sig så arbetar man med armarna tätt intill kroppen och då minskar belastningen avsevärt.
Det dröjde bara ett par veckor från att jag skaffade min rullmus till att mitt axelbesvär försvann.
Och då vill jag lägga till att jag är ganska vältränad men det hjälper inte när man sitter 8 timmar i en arbetsställning som är onaturlig för kroppen.
Låter hoppfullt!!! Börjar så sakta vänja mig vid min rollermus som jag nu haft i två dagar....
Jag är också vältränad - tränar 4 ggr i veckan, kondition och styrka. Men det hjälper inte som sagt.
Egentligen vet jag inte om det är musens fel bara att jag fått ont. Har en teori om att det började med att jag fick en inflammation i andra axelns bicepsmuskel (överträning). Det gjorde att jag under en lång tid undvikit att använda vänster arm. Har skottat mycket jord då högerarmen fått ta vikten, planterat MASSOR av smålökar med en liten spade som jag huggt ner i backen (högerarmen) + att jag haft mycket monotont arbete i ett program som kräver mycket "musande". Det sammantaget har nog skapat mina problem...
Smörjer nu armen med paracetamol-salva (Ipren) och stretchar. Vetekudde har jag och det är skönt. Tror dock inte på att låta bli min träning, då blir jag nog bara stelare samtidigt som min själ får krupp!!!
Som tur är har vi en kanonchef som är beredd att skaffa vad som helst till oss för att vi inte ska bli sjukskrivna (det är för dyrt säger hon).
/Stina