Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är kompostgaller OK när jag ska anlägga en kompost, Kompost på skogstomg. Mycket löv....
          kicki3
          Inlägg 31-08-2005, 11:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 6 009

Hej,

Jag tänkte jag skulle anlägga en kompost på min fritidshustomt, framför allt för att lägga löv och sånt från tomten, men också grönsaksavfall. Jag tänkte börja med att ställa upp kompostgaller för att senare bygga en mer permanent kompost i t.ex. trä.

Finns positiva eller negativa erfarenheter kring kompostgaller till kompost?? När jag söker på nätet hittar jag bara hur man gör burar till djur av dem....

--------------------
          Kicki
          "Det är bättre att fråga och verka okunnig än att tiga och förbli det"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kakaduan
          Inlägg 30-09-2005, 13:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Ja, jag tycker också att man skall ha något på insidan - det blir torrt där annars.

De små klämmorna i plast som följer med gallren håller dessutom inte särskilt bra för den belastning en tung kompost utgör. Min har brakat i "sömmarna" flera gånger. Fäst ihop i hörnen med något kraftigare (nylonrep eller liknande som tål fukt) innan du börjar fylla på - sedan är det för sent!

I övrigt tycker jag att nätkompost fungerar bra för trädgårdsavfall.

Kakaduan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 08:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon