CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 22:13)
Hej!
Har börjat fundera i banorna att göra en egen, enkel hemsida. Vad behöver man kunna?? Känner mig helt vilsen

Datorvana har jag ju men måste man han en massa specialkunskaper för att tota ihop en enkel hemsida

Är
fullständig novis på detta område
Skulle nå'n kunna ge lite handgripliga tips för att kunna komma igång så skulle jag bli så glad

Har du Office eller Word installerat kan du skapa dina hemsidor där, utan några som helst kunskaper i HTML. Word kan spara sidor som HTML åt dig, sen är det bara att ladda upp sidorna till webhotellet. Om du väljer Loopia har de utmärkta guider för de som vill veta mer om hur man gör.
Det kommer att bli roligare och roligare ju mer du lär dig dessutom
Handgripligen skulle jag rekommendera dig att se om du har Frontpage installerat med Officepaketet (om du har det), eftersom det är ett mycket bra program som har steg-för-steg guider för nästan allt.
I andra hand skulle jag välja Word, och bara skapa sidorna så som du vill de ska se ut. Spara inte som .doc utan .html bara men det ser du när du väljer "spara som".
Det bästa är att bara leka och ha kul med sidorna, laborera med uteseende och funktion. Det är bara att fråga på om det är mer du vill veta, jag har programmerat i över tio år så något borde jag kunna svara på