Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har just sett, Agenda.
          *Felix matte*
          Inlägg 02-10-2005, 21:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

och jag är så förb... Arg på Kinas styrande män! Arg därför att det verkar som de tror att kvinnan ensam kan bli gravid och ... ve o fasa... bära på ett flickebarn.. som bör aborteras sad.gif
          Ett av våra barnbarn kommer från just den provinsen som det pratades om (i).

Eg. har jag just nu lust att bunta ihop alla världens ledande män... låsa in dem i en garderob och låta kvinnor ta över deras sysslor.
          Så mycket bättre människorna fick då wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pirum
          Inlägg 03-10-2005, 10:44
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag tror det kan komma att vända i Kina, dels är det som sagt svår brist på unga kvinnor vilket ökar deras status, dels är det ofta kvinnorna som får jobb i dagens industri vilket ger stålar till familjen. Männen har visserligen oftast de högre posterna inom företagen, men bland unga män dominerar arbetslöshet. Kina står inför enorma förändringar. Inom de nästa 10 åren ska ett par hundra miljoner människor urbaniseras, flytta från 1930-talet in till 2000-talet, hoppas det går bra.

Kinas ett-barnspolitik är såklart upprörande. Tycker att de åtminstone borde "få" ha 2 barn utan att drabbas av exempelvis ekonomiska sanktioner. Fast kanske ska jag som svensk inte döma dem alltför hårt, de kanske räknade med att miljoner skulle svälta ihjäl om de blev för många.

--------------------
          zon2.5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon