Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver tips och inspiration!
          Ian Wright
          Inlägg 28-09-2005, 00:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 6 597

Hej!
          Ny här på odla.nu så jag vet inte om jag postar i rätt forum. Om inte så ber jag så mycket om ursäkt! Hur som helst, till saken;

Har kollat runt lite smått på impecta.com i hopp om att hitta någon rolig växt att odla nu över vintern. Dessvärre har jag svårt att hitta något roligt, ska jag vara uppriktig så är jag rätt ny på det här med odling. Skulle därför behöva lite tips och inspiration på vad jag kan odla nu under hösten och vintern.

Eftersom jag är en luspank student så har jag inte råd med massor konstgjord belysning i form utav HPS-lampor etc.. Därmed måste växten/plantan överleva med hjälp utav solljuset i fönstret. Eftersom jag är rätt ny inom odlingsområdet så bör växten vara relativt lätt att odla, vill dock ha lite pyssel med den men alltså inte någon växt som det krävs en expert för att odla. Men framförallt(!) vill jag att växten ska vara rolig/udda, ingen vanlig tråkig blomma med andra ord. Kanske någon form av exotisk grönsak? Jag vet inte riktigt, det är just det här jag behöver hjälp med.

Har funderat på någon medicinalväxt som har en uppiggande effekt.

Någon som har några tips och idéer på vad jag kan försöka odla? Som sagt; något enkelt, roligt/udda och som kan överleva i fönstret utan belysning.

Tack på förhand!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 04-10-2005, 08:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Bananen och de andra går utmärkt

- om
          du inhandlar -hittar vanliga lysrör såna man har i taket på industrier, i köket hemma, eller på affärer -de funkar finfint
          Sätt dem 15 cm över växterna -5-10 cm över sådderna
          Så inte alla frö i påsen om det skulle gå fel med nån sort
          Våren är en bättre tid -men hur ska man överleva vintern om man inte får så? laugh.gif

min banan är frösådd -har du högt i tak ?smile.gif LOL

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 06:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon