Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Amaryllisarna har fått fnatt..., ..går dom att hejda?
          Ina
          Inlägg 11-11-2003, 15:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Ska väl kanske ligga under krukväxter men....

Jag har ganska nyligen tagit in mina amaryllisar och tagit av alla vissna gamla blad. Sen lät jag dem stå i rumstemperatur för att de skulle bli torra innan jag satte ner dem i källaren. Det var dumt...
          Nu tror allihop att det är vår och nya blad och knoppar tittar fram på nästan varenda en!! Hjälp! Vad skall jag göra? Kan jag ställa ner dem i källarens mörker i alla fall, eller kommer dom att må pyton av det?

Får väl tillägga att jag inte brukar driva mina amaryllisar till jul - jag har för dåligt med plats. Dom brukar få vakna fram i februari sådär, men dit är det ju ganska långt, särskilt med tanke på att det redan tittar fram knoppar!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lena:-)
          Inlägg 04-10-2005, 20:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Tackar hjärtligast får tråden rolleyes.gif rolleyes.gif
          Jag kom just på att jag har mina amaryllisar ute bland buskarna och kanske bör tas in....
          Min fina vita blommade nu i augusti så den står i köket och är alldeles grön och frodig. Den vet jag inte vad jag ska göra åt, ska den ut i förrådet med..eller stå inne tills nästa sommar blink.gif unsure.gif sad.gif wacko.gif
          och stå ute...och....nu blev det snurrigt men det beror säkert på att jag fått nya progressiva glasögon, dubelt så starka som de gamla....

Leve de obstinata amaryllisarna De har ett parti Ai , Amarylllis initiativ , och bör tas på fullaste alvar!

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 09:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon