All träning är bättre än ingen träning, och har man förmågan så är det jättebra att skutta om kring. Det sämsta man kan göra om man är orolig för benskörhet är att sitta stilla. Kalciumkomplement till kosten (om man inte dricker mjölkoch äter mejeriprodukter förståss) och lagom motion är toppen för både benstomme och hjärta.
Har man möjlighet är det bra om man kan röra sig lite varje dag, som komplement till träningen. En kort promenad, det räcker med en halvtimme, så är mycket vunnet eftersom kroppen mår bra av att röra sig.
Det är så finurligt att om man rör sig mer orkar man mer, vilket omvänt betyder att om man är trött och orkeslös bör man försöka röra sig mer.
Visst fuskar jag med träningen ibland, men jag tränar kampsport tre gånger i veckan så jag blir genomsvettig och försöker promenera resten av dagarna. Jag känner skillnaden de dagar jag fuskt med träningen, det känns som om jag är tröttare och segare istället för mer utvilad. Min slutsats bli att jag genom träningen frigör energi, genom att tömma batterierna emellanåt laddas de upp effektivare så att säga.
Jag vet inte om det stämmer för alla, men det är så det känns för mig iaf