Sanna>> Japp, i rumstemeratur! Hur länge den håller har jag ingen aning om, min tar alltid slut på vinterhalvåret. Supergod att säda med varmt vatten med, en sorts infusionstinktur...

Lungrot...*S* Passar fint i tråden, enligt signaturläran ska den bota sjuka lungor.
Ingrid>> än har jag inte gett upp hoppet, det är ngt speciellt med de plantor man dragit upp själv.

Men du råkar möjligtvis inte ha lagt märke till ung när de nya lungrotsbebisarna dyker upp, är de sega på våren?
Din rosenmeliss, måste den pjoskas med en massa, här i vårt svenska klimat? Kanada & här är jue rätt lika klimatmässigt sett iofs, men jag kan inte låta bli att fråga...

Förresten tycker jag att vanlig monarda är grov i smaken redan nu, utan jämförelse...*S* när den är nytorkad så står jag knappt ut med att ha i théägget någon längre stund, i théet, men efter ett par månaders lagring, så...
Hmmm, jaså den variegerade kirsen är svagare i växtsättet...? Rätt logiskt egentligen, nu när jag tänker efter, det brukar ju vara så. "Å nej" då måste jag bara köpa den nu, när alla mentala hinder är ur vägen i skallen på mig!*flin*

Å jag har preeeecis varit ute i örtagården & petat ned fattigmansginsengminiplantor: Dang-Sheng. De är fleråriga, ska bli ca 75 cm höga, "slingrande & buskigt" växtsätt & purpurådrade klockblommor!

Roten sägs besitta samma egenskaper som den sk "äkta" ginsengen Nio kan tro att jag längtar tils de blir stora! *ler*
Lakridsrot är himla gott & man kan göra en massa förkylningkurer av den. Tänkte ge mig på att odla den nästa år eller nästa igen! Ngn som har erfarenhet av detta?