Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Änglatrumpeter, Plantera i rabatt?
          swe_gittan
          Inlägg 04-10-2005, 14:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 6 636

Hej alla.

Jag har nu fem änglatrumpeter vara av två är snart 2 meter höga
          Min fråga är kan man nästa år plantera dom i en rabatt med deras plastkrukor som dom alltid har???
          När dom hade vuxit upp så köpte jag stora vita plastkrukor som jag klippte hål i så att rötterna kunde växa ut - så jag kan inte ge dom ny jord förrens det är varmt ute så dom får planteras i deras stora stora utekrukor.
          Men skulle vilja plantera dom i min nya rabatt nästa vår..
          Någon som vet??

Ha det gott
          Kram Gittan unsure.gif

--------------------

Ha en bra dag!
          Kram//Gittan

Besök gärna min hemsida
          http://www.gittans.se
          Skriv gärna i min gästbok!! :)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          pialotta
          Inlägg 10-10-2005, 20:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 445
          Medlem nr: 2 821

Boken heter Änglatrumpeter och spikklubbor, ICAbokförlag, Lars och Birgitta Geite, den är jättebra!

Jag fick i våras tre små smala decimeterlånga pinnar som alla tre blommar nu.
          En av dem satte jag i rabatt, först la jag dit massa brunnen hästgödsel och har även fyllt på en gång med gödsel + att den fått extra blåkorn (men inte lika mycket blåkorn som de andra 2 som växt i hink).

Den är fantastiskt vacker, grenade sig först av alla, troligen för att rötterna har fått den plats de behövt. Jag lägger över fiberduken om kvällen och den är fortfarande glad och blomvillig - även om blommorna vissnar fortare nu.
          Om några dagar måste jag gräva upp den och då får jag se hur rotpaketet ser ut, det blir intressant. Tänker övervintra den i en f.d murarhink med stora hål i, hoppas den klarar sig.

Jag kommer att plantera hinken med trumpeten i rabatten nästa år, så som trådskrivaren funderar att göra oxå (om den överlever vintern ) för jag har ingen sån jättekruka...

De andra två som växt i hink är högre och lite gängligare och dem tog jag in för en tio dagar sen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-01-2026, 01:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon