CITAT (netaave @ 10-10-2005, 15:28)
Vi är utan att ha blivit tillfrågade uppsatta att gå på byn en lörd mellan 23-01.
Skulle vi göra det skulle alltså dottern få vara ensam hemma under tiden vi går ut och vaktar på andras ungar.
Detta kan jag känna är väldigt fel av skolan. Schema över nattvandringar sätter man upp i samråd med de som vill ställa upp. Man tvångsrekryterar inte folk sådär.
Det kan finnas tusen skäl till varför man inte kan ställa upp. Men framför allt ska man inte vara tvungen att göra det. Ingen kan tvinga föräldrarna att ställa upp. Tänk på de som jobbar skift, de som är ensamstående och kanske har mindre barn eller de som helt enkelt inte törs? Ingen vinner på att folk tvingas ut mitt i natten. Sånt märker ungdomarna. De kan se när vuxna är engagerade för att de är intresserade och när de vuxna egentligen bara vill hem och sova.
Det finns redan så mycket krav på föräldrar: Ställ upp som dansvakter vid skoldisco, köpa saker för att sponsra klassresor, följa med på utflykter, delta i diverse föräldragrupper och sen har vi föreningarna...
Det är samma föräldrar som ska hinna med allt de som ska hinna sköta hus och hem och samtidigt heltidsarbeta.
Snacka om bror/syster duktig-syndrom... Det är sånt kvinnor får hjärtproblem av i långa loppet. Alla dessa krav på att vara så förbannat rekorderliga.
Nej Neta, stanna du hemma och ta hand om dina telningar och se till att ha det lite lugnt och skönt. Det är inte så ofta föräldrar får ha det nu för tiden verkar det som.
Jag skulle verkligen inte ställt upp kan jag säga. Jag hade stannat hemma med mina flickor och sett till att ta hand om dem, gått och lagt mig tidigt och stigit upp med tuppen. Nattsudda är inget för mig, det förstör hela min dygnsrytm i en vecka.