Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Katterna bara bråkar, Vad gör man?
          Eva Swahn
          Inlägg 23-11-2002, 12:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag har tagit på mig att passa en liten kattfröken på 4 år. Hennes husse är ute och seglar "jorden runt" och är tillbaka först till midsommar.

Men detta tycker min tuffe Hugo är ett riktigt dumt hittepå. Hugo är lite yngre, mycket större och tydligen en riktig ensamvarg. Han hävdar nu sitt revir till den milda grad att han nattetid vill sova i positionen: liggande som en skjuten hare över SIN mattes ansikte. Tidigare var han cool och självständig och rörde sig värdigt i sitt eget grevskap - men nu! Han vaktar ALLT. Det arma lilla kattskrället som jag passar får inte röra sig någonstans, varken ute eller inne.

Hugo nonchalerade de första dagarna lilla Mixie men nu blir det bara värre och värre. Han tar varje chans att bråka med henne. Och hunden fattar ingenting, är vanligtvis snäll mot andra medborgare, men lockas med i denna mobbning. Hon kan stå och hoppa jämfota och skälla och tar varje chans att jaga liten katt.

Nu måste jag fråga andra erfarna kattvänner: hur gör jag när katterna bara bråkar? Ska jag lägga mig i? Kommer det att fortsätta? Finns det risk att nån ger sig av? Kan de slåss så att de skadar varandra?

Båda är kastrerade. Båda är vana att vara ute. Just nu löser jag det med att ha katterna i olika rum, eller en får vara ute, en inne.

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon