Jag tog jägarexamen (lärde mig mycket om djuren och deras liv och leverne, en bra utbildning) och köpte vapen för en del år sen. Tyckte det var roligt att skjuta på älgbanan och på lerduvor, men tyckte det var dötråkigt att sitta och frysa på ett älgpass eller stå med stelfrusna tår och vänta på en hare som aldrig kom i min väg (och när den gjorde det så hann jag inte reagera, skulle aldrig skjuta på nåt som inte står helt stilla inom skjuthåll med bredsidan till). Inte ett skott har jag avlossat mot levande mål (jo, några duvor och morkullor som flög vidare som inget hänt). Jag har glömt bort varför jag ville döda ett friskt levande djur, se det ligga och sprattla med benen och utstöta gurglande läten från en blodfylld strupe innan det ger upp och dör (som jag hört skyttar berätta) Har tänkt sälja mina vapen, men kanske får jag lust att skjuta på tavlor igen, för det är himla kul!
Sa jag att jag blivit vegetarian.....? Min macho- grottmännisko- tid är över.....
Fan Zeppo, sluta reta folk! Och håll dig borta från skogen ett tag...... Dina "skott" med kameran mot älgarna är superbra, jag förstår att du är orolig för dina vänner men skaffa dig inte mänskliga ovänner......