Ja du, Eva, det är jobbigt för dig, det förstår jag! Själv är jag tillfällig matte till min sons två kastrerade innekatter bröderna Eskil och Sture, och vi själva har en 9-årig kastrerad ute/innekatt som heter Nisse. Nisse fick träffa bröderna ett par gånger under hösten, då deras husse också var med. De "annekterade" ett av alla våra rum som sitt eget, där sov också husse - det är nämligen hans gamla rum, så det känns nog tryggt med dofter och så... Sture morrade lömskt åt Nisse, men Eskil, som är allmänt trygg och modig, tog det luuuuugnt... Vår gamle Nisse är jättesnäll och fördragsam med busungarna. Nu har kissarna varit här en vecka, och är riktigt goda kompisar. Varje gång Nisse kommer in utifrån, hälsar Eskil på honom genom att nosa över hela Nisse. Sture är mera rädd, och går gärna och gömmer sig under täcket... Nu underlättar det ju, att de valt olika våningar att bo på. Nisse bor på övervåningen och bröderna på nedervåningen. Det var praktiskt att de valde så! Bröderna ska hem igen på tisdag, men kommer tillbaka för en tremånadersvistelse efter nyår.
Jag hoppas att ditt grums lägger sig, det är väl alltid lätt att det blir lite svartsjuka och annat när en ny katt kommer in i hushållet...
Men med katter vet man ju aldrig, de går sina egna vägar...
Men, hur kan du sova med en katt över ansiktet....
Kram och lycka till