Det gick mycket bättre än jag trodde att köra äpplena i kvarnen, de blev som skivade. Endast några stycken var för stora för att få in kvarnen.
Jag fuskade och grävde ner guckan i mina köksland på en gång och jag tror att det inte tar lång tid innan de har försvunnit, bitarna blir inte större än ett par cm långa och bara mm tjocka. Att jag inte lägger dem på komposten är för att jag har en jättekompost på fel ställe och vill inte fylla på mer utan bli av med jag har först. Köpte tre små pallkragar och trodde i min enfald att jag skulle kunna lägga lite äppelgucka där, men den fyllde jag på nolltid med annat kul.
Jag körde alla mina sommarblommor genom kvarnen också och det gick kanon det med, även om man fick peta ner en hel del med en pinne. Rabatten med ringblommor fick tillbaka all ringblomsblast, och det ska bli spännande och se hur det blir till nästa år, mullhalten bör ju ha ökats en hel del.
Jag har provat att lägga in lite bilder i mitt album och det gick så titta gärna på ringblomsrabatten innan nedmalning
Kramar Magda