Hej Eva,
Trevligt att se dig här

Det är din "granne" med den snygga häcken som sitter vid tangenterna. Jag har kortat min signatur till endast Annelie.
Till ditt lilla problem.
Först blev vi med hankatt, en lite söt gråvit dunboll skuttade runt på vår gata, uppenbarligen bortsprungen. Han fick komma och bo hos oss. Efter någon månad blev vi med katt igen. Denna gången en liten svart honkatt som vi väntat på i flera veckor. En väldigt stark personlighet och stark vilja.
Naturligtvis blev det problem. Vår lilla dam växte upp med 3st större brödrar och blev således en tuff dam som gärna tog för sig. Av uppfödarna fick vi veta att hon var den tuffaste i kullen. Denna kise kom hem till oss där det redan bodde en herre som såg vårt hem som sitt revir. Han var nästa dubbelt så stor som henne när de först möttes, och jag kan lova dig att det var ett fasligt fräsande och bråkande i flera veckor innan de kom så långt att de kunde snusa på varandra utan att fara i luven på varandra.
Men sagan har ett lyckligt slut. Efter ett tag så lugnade allt ner sig och numera är de bästa vänner. Det är en fröjd att se dem sitta och tvätta varandra den ena stunden, och sedan fara runt hela hust som kometer i jakt på varandra. Ofta slutar det med att de ligger som två brottare på golvet och "kramar" varandra.
Jag har aldrig varit en kattmänniska...men sedan dessa små kisar kom in i mitt liv är jag såld!
Lägesrapport om min häck: 3 plantor har strukit med. I övrigt har den skiftat färg till vackraste rostbrun. Jag är så nöjd!