CITAT (Skatmor @ 20-10-2005, 22:12)
om man nu inte kallar det kränkande och personangrepp att kalla mobbare... för just mobbare.
Om man nu tar det här som ett exempel, vem är det som bestämmer vem mobbaren/den mobbade är? Om någon ideligen upprepar samma mantra, släng ut dom som hänger sig åt personangrepp och bråkstakar som startar infekterade trådar och är just den som gladeligen hoppar på och bråkar, vem ska då slängas ut? Den som blir påhoppad? Fast det går juh inte alltid, som när vederbörande hoppar på såna som inte ens är med här på forumet. Ska alla som förknippas med t.ex. mig för att dom delar mina åsikter, skriver på snarlikt sätt eller formulerar sig förbluffande likt kastas ut? Kränkande är det när inte vederbörande kan ta till sig andras åsikter utan att för den skull koppla ihop en massa forumister som förmodligen aldrig träffats i rätta livet, och antyda att dom förmodligen håller sig med både två och flera nicknames. Sånt är bara sorgligt och mycket beklagligt att en del inte kan låta bli att tjafsa om sånt som inte ens borde tjafsas om, vad spelar det för roll vem som är gift med vem? Jag har då helt klart skurit ner på min dagliga dos av odla, det skänker inte nån glädje längre, det vart nog en infektion för mycket i forat för min smak. Eftersmaken av alla bråk och tjafs är bitter.