Jag började med att köra traktor på dispans när jag var 15 eftersom jag gick jordbrukslinjen och övningskörde sedan med pappa för att kunna köra upp för bil. Man hade ju ganska mycket vana i trafiken sedan innan så jag behövde inte mer än 8-9 lektioner. Men uppkörningen gjodes i Norrtälje, för det var mycket lättare än stora staden Stockholm som var det andra stället som man kunde välja.

Jag fick en fin blå Ford Granada med svart vinyltak av mamma och pappa och hämtade den några månader efter min 18:års dag när kortet var mitt. Mamma undrade om de skulle följa med bakom mig när jag körde tillbaka till skolan, men jag tyckte att de var jättefjåninga och sa att det här klarar jag galant. Körde för fort in i en kurva som var feldoserad(???) och det var halt. Bilen snurrade tre varv innan den fick motorstopp i rätt riktning i rätt fil, men oj vad rädd jag var. Det fanns inte en människa på många km så det var bara att åka vidare, men jag var inte kaxig efter det vill jag lova. Tjejer med nytt körkort=lugn och sansad(förutom jag då), killar med nytt körkort=inte det

.
Läste häromdagen att när jag kör långsamt är det för att jag har ömtåliga saker i bilen, jag är laglydig och så vidare, när någon annan kör långsamt så är det för att de är id..ter

Något att tänka på med det nya körkortet, för dagen kommer när du tycker att alla andra kör konstigt (förutom du då)
Grattis och stora kramar och man blir så härligt oberoende
Magda