Jag tog mitt körkort 3 veckor innan jag fyllde 25 år och har nu haft det i 14 månader. Jag satte målet att jag skulle ha det innan jag fyllde år och det klarade jag med god marginal. Körde ganska mycket på skolan men även en hel del privat.
Min fars barndomskompis är bilskolelärare så det var bara att tacka och ta emot när han erbjöd sig att köra. Sedan körde jag med min sambo nästan vart vi än skulle men när vi skulle till släkten så bytte vi chaufför precis innan vi kom dit. Min mor, far och syster visste förstås! Jag höll det hemligt för släkten att jag höll på med körkort för de var så "mobbiga" om att jag inte hade körkort. Och då gick det ju inte att jag körde bil så att de såg det.
Det var underbart att ta körkort och helst av allt skulle jag vilja ha en egen bil men det har jag inte råd med. Mitt körkort kostade cirka 15.000 totalt. I detta ingick hela paketet på körskolan plus att jag betalade min fars kompis med en fin present som tack för hjälpen. Jag tyckte inte att det var dyrt för jag insåg att jag inte hade kunnat ta kortet så snabbt med mer privat övningskörning än bilskola. Jag fick en bra utbildning på skolan och jag känner mig trygg bakom ratten.
Ciczi
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"