Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Två ljuvliga trädgårdar, men ingen tid..., dagdrömmande mamma
          Ti bee
          Inlägg 18-05-2003, 22:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Vi har verkligen tagit allt på en gång. Flyttat över halva landet, skaffat barn, köpt 2 hus (ett till att bo i o ett till affärslokal), inom loppet av ett år och några månader. Jag har bott i lägenhet i många år nu innan. Det är då tusan att när jag får mina trädgårdar att pryda, så har jag ingen tid i världen. De potentiella barnvakterna, mor- och farföräldrar och vänner, bor kvar i andra halvan av landet. Mannen min jobbar ju. Min lillunge kommer först så det är vi hela dagarna. Och så dessa trädgårdar som lockar som jag inte hinner med...Ha ha, jag läser frökataloger och trädgårdstidningar på toaletten oftast.
          Åhh, den ena trädgården är helt skyddad, söderläge med en härlig mur som jag brukar fantisera om....jag ser småblommig klematis klänga över murkrönet...Den är vanskött trädgården, ingen har brytt sig på herrans många år. Det gick inte ens att komma in i den p g a alla rosor som kastat sig vilt många meter åt alla håll. Vi har rensat nu och jag är nyfiken på vad för växter som kan ha överlevt under årens lopp.
          Den andra trädgården har en underbar uteplats i söderläge med kringgående rabatt där jag planterade klängrosor i höstas. Ett vedförråd som jag planterat 2 blåregn bredvid ingången, de börjar växa nu.
          Några plantor har jag i alla fall hunnit få ner i jorden och jag njuter stort av att se de vakna till liv och börja växa. Men det mesta får förbli drömmar till dess jag får lite mer tid igen någongång...att drömma är ju också underbart. Och värre problem än dessa har jag minsann haft... smile.gif

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ti bee
          Inlägg 19-05-2003, 21:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Mmm, det får blomma i mitt huvud mer än i trädgården just nu. Alla säger jämt att småbarnstiden går så fort, så jag tror på det och skall ge mig till tåls. Jag kommer att kunna plantera och pula i framtiden, fast det förstås, det blir säkert ett lillesyskon också...
          wub.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon