Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gurka - nu då?
          Trädgårdsmannen
          Inlägg 19-05-2003, 13:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 655
          Medlem nr: 768

Min slanggurka står nu i 20 cm krukor (16 st) och växer så de knakar - men snart växer dom ur huset och då är frågan:

Kan jag sätta dem i en pallkrage och driva dem där med lock av plast över och när är det dags att plantera dem där i så fall?

Dom små gurkorna som sitter överallt (2-3 cm) är det riktiga gurkor eller bara fruktämnen som kommer att börja växa om det sker en pollinering?

--------------------
          Hälsar

"Trädgårdsmannen"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Trädgårdsmannen
          Inlägg 20-05-2003, 09:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 655
          Medlem nr: 768

Ja det är frilandsgurka - kunde inte ett smack om gurka när jag köpte fröna i vintras och det fanns ju tjogvis med olika sorter att välja på så jag bara tog en som var friland och självpollinerande.

Så jag måste låta dom klättra upp ur pallkragen - då får jag konstuera om igen...men då får dom ju inte nytta av den goa värmen och fukten under pallkrageramen jag gjort ju! Det blir nog ganska bra vindfång eftersom pallkragarna inte står mot någon vägg utan mitt köksträdgården. Dessutom blir väl gurkplantorna rätt tunga när de börjar bära frukt så det får nog bli ett rejält stolpstaket rätt ner i backen...höjd 2 meter?

Funkar rosa sanden i köksträdgården förresten - den är ju bra som katten där jag använder den i övrigt!!!

--------------------
          Hälsar

"Trädgårdsmannen"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 13:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon