CITAT (Sulawesii @ 26-10-2005, 09:39)
CITAT (Magda16 @ 25-10-2005, 23:49)
Jag ville bara få fram att det inte är 10 % av de skjutna älgarna som blir skadeskjutna, vilket man skulle kunna tro när man läste artikeln i Corren som det har refererats till i denna tråd. Det var där de tog upp de 100 m, och självklart utgår jag från att ingen är trög vare sig dom tycker som jag eller inte

Då ber jag så mycket om ursäkt!!

Läste ej ref:arna. Ska göra det nu, tycker ju att det är intressant! Har varit lite stressad på senare tid (vilket skulle minska om jag inte satt framför datorn så pass mycket som jag gör...), vilket ju också ökar risken för feltolkningar.
Min erfarenhet är oftast att de som tycker annorlunda än mig i dessa frågor tror.... ja, jag vet inte, iallfall inte inser att jag faktiskt funderar endel runt detta.
Resvers inlägg om att vi som grupp skulle vara så "förbaskad envisa och enkelriktade" är sorgligt. Som om vi inte skulle tänka som vi gör för att vi tycker att det är fel ( liksom de flesta tycker att det är fel med dödsstraff mm (nu jämför jag ej dessa två)), utan bara för att vara obstinata eller nåt.
För några år sedan såg jag på teve hur de sköt en älg. Älgen stannade upp, blev kobent och kissade på sig. Jag får fortfarande en knut i magen när jag tänker på det. Mina känslor ska ingen få till att de jag skulle vara envis och enkelriktad, de är sanna!!
Grejen är att jag inte själv vet var jag står i jaktfrågan, eftersom det som allt annat inte är svart eller vitt. Jag har jättesvårt för att min sambo går ut och skjuter kråkor bara för skoj skull, även om han tycker att de är skadedjur och det är på soptippen. Vi har haft våra duster om detta, likaväl som vi har "bråkat" om hur många vargar vi ska ha här i Sverige och jag kan inte hålla med om att de ska bort för att jakthundarna åker dit, är man med i leken får man leken tåla. Därimot ska folk inte behöva vara oroliga uppåt landet för sina barn eller sin boskap, och framförallt ska vi här nere i Stockholm inte sitta och bestämma hur många det ska vara när vi inte blir berörda av problemen som följer i vargens språr. Det är det som är så jobbigt här i livet, det är ytterst sällan(tycker jag

) som man kan vara helt på det klara med sina åsikter, det finns för och nackdelar med allt.
Jag har en bekant(vän) som alltid vet vad han tycker och det han tycker är det rätta och det är skittråkigt att disskutera med honom, det leder ingenstans. Vi har gått igenom dödsstraff och han tycker att det inte gör något att det avrättas oskyldiga, så länge som det är fler skyldiga som dör, vad ska man säga om det